OBCHODNÍ PODMÍNKY - MALOOBCHOD
Obchodní podmínky
Vymezení pojmů
Pro účely těchto obchodních podmínek se rozumí:
- Poskytovatelem je fyzická osoba Miroslav Maloň IČ: 08844194 se sídlem Brno, Svitavské nábřeží 296/15, 602 00 Brno
- Kupující, který má uzavřenou smlouvu s prodávajícím
- Stranami poskytovatel a objednatel
- Smlouvou smlouva o poskytnutí služeb a kupní smlouva
- poskytováním služeb provedení odborných úkonů na žádost objednatele projevenou ústním nebo písemným požadavkem, nebo vyplývajících ze Smlouvy, nebo vyplývajících z povinností stanovených platnými právními předpisy
- ceníkem služeb je obvyklý rozsah služeb poskytovatele včetně odměny za jejich poskytnutí.
Úvodní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) fyzické osoby Miroslav Maloň se sídlem v Brně na ulici Blatného 1846/23, identifikační číslo: 08844194, (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese: https://maltisk.cz/., (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky https://maltisk.cz/ (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
- Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která nakupuje zboží je právnickou osobou, nebo nakupuje za účelem podnikatelské činnosti, nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání
- Je možné v kupní smlouvě sjednat ustanovení odchylná od obchodních podmínek. Odchylná ustanovení mají před ustanovením obchodních podmínek přednost
- Ustanovení obchodních podmínek je součást kupní smlouvy
- Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit. Těmato změnami nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění
Uzavření kupní smlouvy
2.1 Veškerá prezentace zboží na webovém portálu je pouze informativní, prodávající ohledně tohoto zboží není povinen uzavřít kupní smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije
2.2 Webové rozhraní obsahuje informace o výrobku včetně jejich cen. Ceny jsou uvedeny včetně DPH a dalších poplatku. Ceny zboží zůstávají v platnosti po doby, kdy jsou zobrazeny na webovém rozhraní. Tímto ustanovením není omezena cena a lze ji sjednat za individuálních podmínek
2.3 Webové rozhraní obsahuje také informace o nákladech balení a doručení zboží. Tyto informace platí pouze v České republice a Slovenské republice
2.4 Pro objednání vyplní vždy kupující formulář, který obsahuje informace o:
2.4.1 Objednávaném zboží, který vloží do nákupního košíku webového rozhraní,
2.4.2 Kupní cenu zboží, způsob úhrady, způsob doručení objednávaného zboží
2.4.3 Informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“)
2.5 Údaje před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu možno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání objednávky. Objednávku kupující odešle prodávajícímu kliknutím na tlačítko „ODESLAT OBJEDNÁVKU“. Údaje o kupujícím jsou považovány za správné.
2.6 Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávané zboží, kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny, a je pro smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito obchodními podmínkami na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil.
2.7 Prodávající po obdržení objednávky potvrdí kupujícímu toto obdržení elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty, kterou kupující uvedl v objednávce
2.8 Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky zažádat o dodatečně potvrzení, a to telefonicky nebo elektronickou poštou
2.9 Návrh kupní smlouvy ve formě objednávky má platnost 15 dní
2.10 Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky, jež je zasláno kupujícímu elektronickou poštou
2.11 V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle prodávající elektronickou poštou pozměněnou nabídku s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího
2.12 Pozměněná nabídka se považuje za novou kupní smlouvu a je nabývá platnost potvrzením kupujícího prostřednictvím elektronické pošty
2.13 Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby
Cena zboží a platební podmínky
3.1 Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
3.1.1 V hotovosti na sídle prodávajícího Svitavské nábřeží 296/15, Brno
3.1.2 v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce. Jsou to síť výdejních míst zásilkovna.cz a pobočky České pošty, s.p. a u dopravce DPD; na Slovensku Slovenská pošta, výdejní místa Zásilkovny a u dopravce DPD
3.1.3 bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 670100-2218140021/6210 , vedený u společnosti mBank S.A. (dále jen „účet prodávajícího“)
3.1.4 bezhotovostně platební kartou u zvoleného dopravce
3.1.5 bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány Gopay
3.2 Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Částka za dopravu se odvíjí od velikosti dodaného zboží (rozměr obalu zboží), jeho váze a způsobu dopravy a výběru dopravce. Částka zboží je uvedená v kroku při objednávce a je včetně balného. Není-li uvedeno jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží
3.3 V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin
3.4 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu včetně variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn po připsání kupní ceny na účet prodávajícího.
3.5 Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 2.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
3.6 Případné slevy ceny zboží poskytnu prodávajícím kupujícímu nelze kombinovat
3.7 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího
Odstoupení od kupní smlouvy
4.1 Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
4.1.1 o dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
4.1.2 o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu
4.1.3 o dodávce zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
4.1.4 o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
4.1.5 o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
4.1.6 o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
4.1.7 o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy
4.2 Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 4.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě
4.3 Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář “Odstoupení od kupní smlouvy“ poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat na adresu provozovny nebo sídla prodávajícího. Pro doručování odstoupení od smlouvy platí ustanovení čl. 11 těchto obchodních podmínek
4.4 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 4.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Kupující je povinen vrátit zboží do 14 dnů od odstoupení smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od smlouvy, nese veškeré náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v případě, kdy zboží nemůže být vrácenou pro svou povahu obvyklou poštovní cestou
4.5 V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal
4.6 Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn započíst proti nároku kupujícího na vrácení zboží
4.7 Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím
4.8 Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek
Přeprava a dodání zboží
5.1 Zboží je kupujícímu dodáno
5.1.1 Na adresu určenou kupujícím v objednávce
5.1.2 Prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil
5.1.3 Osobním odběrem na sídle prodávajícího
5.2 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy
5.3 Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání
5.4 V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení
5.5 Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít
5.6 V případě, že je způsob dopravy smluven jako osobní odběr, zasílá prodávající kupujícímu informační email o připravenosti zboží k vyzvednutí. Prodávající je oprávněn kupní smlouvu vypovědět (objednávku stornovat) pokud zboží není kupujícím (objednatelem) nebo jeho zástupcem vyzvednuto do 14 dní po odeslání tohoto emailu. Na základě emailové žádosti kupujícího může být tato lhůta pro vyzvednutí prodloužena o maximálně 14 dní
5.7 Osobní odběr v místě sídla prodávajícího je možný v pracovní dny po telefonické domluvě. Telefonní číslo pro dohodu o osobním odběru je +420 775 040 181
5.8 Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího a současně je přiložen k dodávanému zboží
Práva z vadného plnění
6.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
6.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
6.2.1 má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
6.2.2 se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
6.2.3 zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
6.2.4 je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
6.2.5 zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů
6.3 Ustanovení uvedená v čl. 6.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
6.4 Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí
6.5 Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, tj. Svitavské nábřeží 296/15, 602 00 Brno, v níž je přijetí oznámení o vadném plnění (reklamace) možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění práva z vadného plnění (reklamace) se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího vadné (reklamované) zboží
6.6 Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího
Další práva a povinnosti smluvních stran
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku
8.3. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku
Doručování
9.1. Oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, zejména týkající odstoupení od kupní smlouvy, musí být doručena poštou formou doporučeného dopisu, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty, s výjimkou oznámení o odstoupení od smlouvy učiněného kupujícím, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení kupujícím ve lhůtě pro odstoupení odesláno
9.2. Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné
9.3. Smluvní strany můžou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu kupujícího či uvedenou kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího
Závěrečná ustanovení
10.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
10.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
10.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
10.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
10.5. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Svitavské nábřeží 296/15, 602 00 Brno, adresa elektronické pošty info@maltisk.cz, telefon +420 775 040 181.
11.1 ZPĚTNÝ ODBĚR ODPADNÍCH ELEKTROZAŘÍZENÍ
Zakládáme si na ohleduplném chování vůči životnímu prostředí, a proto vám přinášíme možnosti, jak jednoduše a bezplatně odevzdat svá vysloužilá elektrozařízení.
Spotřebitel má v systému nakládání s elektrospotřebiči zcela zásadní roli. On je tím, kdo se rozhoduje, co udělá se starým spotřebičem. Stará a nepotřebná elektrozařízení nepatří do netříděného komunálního odpadu, naopak mají být předány prostřednictvím sběrných míst, tzv. míst zpětného odběru, ze kterých putují k opětovnému použití nebo k samotné recyklaci.
Spotřebitel musí být informován symboly níže, že příslušné elektrozařízení nepatří do komunálního odpadu. Jsou tak označena všechna nová elektrozařízení. Symbol může být uveden přímo na zařízení, na jeho obalu nebo v návodu k použití či v záručním listu.
Jak se zbavit starého spotřebiče?
– fyzické osoby mohou využít službu: BUĎ LÍNÝ
– právnické osoby mohou využít: Svoz pro registrované partnery
– prostřednictvím veřejně dostupné sběrné sítě REMA Systém, a.s., která je určena pro zpětný odběr elektrozařízení
– prostřednictvím veřejně dostupné sběrné sítě, která je určena pro zpětný odběr na stránkách Ministerstva životního prostředí (ISOH 2)
– v případě potřeby je možnost se poradit na bezplatné lince Chytré recyklace (800 976 679)
Proč recyklovat?
Elektrozařízení obsahují mnoho recyklovatelných materiálů, například plasty, sklo, kovy (zinek, železo, mangan, nikl, kadmium, olovo atp.). Některé z těchto látek jsou zároveň velmi nebezpečné pro životní prostředí a zdraví člověka, zejména rtuť, olovo a kadmium.
Předáním elektrozařízení na místo zpětného odběru tak zejména díky recyklaci materiálu šetříme primární zdroje surovin a zároveň chráníme naše životní prostředí před případným neodborným nakládáním a následným znečištěním.
Při nesprávné likvidaci tohoto druhu odpadu mohou být v souladu s národními předpisy uděleny pokuty.
ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY (vzorový formulář)
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Moje jméno a příjmení
Moje adresa
Můj telefon a e-mail
Miroslav Maloň
Svitavské nábřeží 296/15, 602 00 Brno
IČO: 08844194
V ………., dne…………………
Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
Vážení,
dne … jsem prostřednictvím vašeho e-shopu www.materialpro3d.cz s vámi uzavřel(a) kupní smlouvu, jejímž předmětem byl filament značky ……………. Toto zboží jsem převzala dne …
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena pomocí internetu (telefonu), tj. typického prostředku komunikace na dálku, rozhodl(a) jsem se využít svého práva podle ustanovení § 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a tímto oznamuji, že od výše uvedené kupní smlouvy odstupuji.
Zboží Vám zasílám zpět v samostatné zásilce, zároveň vás žádám o poukázání kupní ceny ve výši …..….. Kč a ………… Kč za poštovné ve prospěch mého bankovního účtu č. ……………., nejpozději do 14 kalendářních dnů od doručení tohoto odstoupení od smlouvy.
S pozdravem
……………………………………….
(vlastnoruční podpis)
Přílohy:
Kopie kupního dokladu